Budapest és környéke jelentős részben Kiscelli agyagra épült. A most épülő új metróvonal a
budai oldalon végig Kiscelli agyagban fut. E Kiscelli agyag egy hármas tagolódású
agyagmárga. A három eltérő fizikai tulajdoságú réteg különböző nehézségeket jelent a
kivitelezők számára. Évente több száz építkezés folyik Kiscelli agyagban beleértve napjaink
legnagyobb beruházását a 4 Metró építését. Tervek között szerepel még egy metróvonal
kialakítása, így a téma nagy gazdasági jelentőséggel bír. A Kiscelli agyagban folytatott
mélyépítési feladatok megkönnyítését szolgálja a PhD munka.
- Hazai eddigi építési tapasztalatok elemzése.
- Helyszíni mérések és a mérések eredményeinek feldolgozása.
- Nyugalmi földnyomás-szorzó meghatározása.
- Nyírószilárdságok meghatározása.
- A kapott eredmények visszahelyezése az alagúttervezési modellbe